Dag 17: Sarria - Portomarin - Reisverslag uit Portomarín, Spanje van Josien Leijssen - WaarBenJij.nu Dag 17: Sarria - Portomarin - Reisverslag uit Portomarín, Spanje van Josien Leijssen - WaarBenJij.nu

Dag 17: Sarria - Portomarin

Door: Josien

Blijf op de hoogte en volg Josien

20 April 2015 | Spanje, Portomarín

Heerlijk uitgeslapen vanochtend en toen lekker op pad. Om het pelgrimscertificaat te krijgen moet je tenminste 100 kilometer te voet afleggen. Sarria is de laatste grote plaats waar gestart kan worden en dat doen veel mensen dan ook. Wel een ander type pelgrim dat hier start, bijvoorbeeld de fashion-pelgrim met hippe kleding en parfum, de vrouwen-clubjes-pelgrim die met zes vriendinnen loopt of de lekker-makkelijk-pelgrim die rugzak transport geregeld heeft. Ook de sfeer en faciliteiten veranderen, alles veel massaler en ingericht om grote groepen mensen te kunnen verstouwen. De route is er echter niet minder mooi om.
De laatste 100 kilometer deel ik met de belangrijkste personen in m'n leven. Vandaag zijn Diego, Isar en mijn ouders hier gekomen. Wat heerlijk om ze weer te zien!!! Diego kookt een afscheidsdiner voor mijn camino-vrienden. Ik heb een fantastische tijd met ze gehad, veel gelachen, geleerd, gehuild, gepraat, gegeten, gedronken, gelopen en genoten. Het was een eer deze kilometers met ze te delen!! Tatjana, Paco, Padre, Angel en Irina bedankt!!!

Verslag uit: Spanje, Portomarín

Josien
Actief sinds 24 Okt. 2003
Verslag gelezen: 1044
Totaal aantal bezoekers 90743

Voorgaande reizen:

02 April 2015 - 02 April 2015

Camino Santiago de Compostela

30 Maart 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: