Dag 12: Foncebadon - Ponferrada - Reisverslag uit Ponferrada, Spanje van Josien Leijssen - WaarBenJij.nu Dag 12: Foncebadon - Ponferrada - Reisverslag uit Ponferrada, Spanje van Josien Leijssen - WaarBenJij.nu

Dag 12: Foncebadon - Ponferrada

Door: Josien

Blijf op de hoogte en volg Josien

14 April 2015 | Spanje, Ponferrada

Een bijzondere dag vandaag. Cruz de Hierro, het ijzeren kruis. Op het hoogste punt van de pelgrimstocht, 1500 meter, is een ijzeren kruis op een lange houten paal geplaatst. Op dit punt laten pelgrims een steen achter die staat voor zorgen/problemen die ze graag in de camino achter willen laten. Ik heb twee stenen meegenomen. Eén staat voor kanker, lijkt me duidelijk... Die steen heb ik in een groef van de paal geprutst, blijft daar en is nu een afgesloten hoofdstuk!!! De tweede steen staat voor 'rollen', een andere reden waarom ik hier ben. In het leven spelen we allemaal rollen; echtgenote/moeder/dochter/zus/vriendin/collega/kankerpatiënt/etc. Maar wat blijft er van je over als je niet deze rollen speelt? Josien? Wie is Josien? Wat vindt Josien leuk? Waar is Josien goed in? Waarom is Josien hier? Waar wil Josien naartoe? Allemaal vragen waar ik hier over nadenk... Als pelgrim ben je naakt, hier speel je geen rol. Echt tijd dus om alleen Josien te zijn...

Verslag uit: Spanje, Ponferrada

Josien
Actief sinds 24 Okt. 2003
Verslag gelezen: 884
Totaal aantal bezoekers 90736

Voorgaande reizen:

02 April 2015 - 02 April 2015

Camino Santiago de Compostela

30 Maart 2008 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: